Programy lojalnościowe w hotelach. Dlaczego warto z nich korzystać?

Z raportu „Rynek hotelowy w Polsce 2017”, przygotowanego przez firmę Emmerson Evaluation, wynika, że rynek hotelowy to w ostatnich latach jeden z najprężniej rozwijających się segmentów rynku nieruchomości. Stale rosnący popyt na usługi hotelowe ze strony turystów i klientów biznesowych – zarówno polskich, jak i zagranicznych – przekłada się na poszukiwanie przez Gości coraz korzystniejszych warunków pobytu.

Odpowiadając na te potrzeby, hotele w Polsce zrzeszają się w sieci, dzięki czemu są w stanie bardziej efektywnie i kompleksowo reagować na oczekiwania swoich Gości. Jednym z efektów tych działań są programy lojalnościowe, które Gościom hotelowym oferują szereg korzyści. Na co mogą liczyć ci, którzy zdecydują się do nich dołączyć?

Badania przeprowadzone przez Główny Urząd Statystyczny dowodzą, że coraz więcej z nas regularnie podróżuje. W 2016 r. Polacy wzięli udział w 43,5 mln podróży krajowych, tj. o 9% więcej niż w 2015 r. Tak jak w latach poprzednich dominują wyjazdy krótkookresowe (na 2–4 dni), których udział w wyjazdach krajowych ogółem wyniósł prawie 61% (26,5 mln podróży). Wraz ze wzrostem ilości odbywanych podróży rośnie także świadomość naszych oczekiwań względem usług hotelarskich. Dla każdego Gościa hotelowego liczy się co innego – architektura, dizajn hotelu, historia miejsca, w którym obiekt się znajduje, koncepcja zagospodarowania terenu, lokalizacja czy usługi dodatkowe. Nie jest możliwe, aby jedno miejsce spełniało wszystkie te oczekiwania, różnicują się one zresztą w zależności od celu i charakteru podróży. Niezależnie od nich, dla każdego użytkownika usług hotelowych ważne jest, by oferta hotelu była atrakcyjna. Odpowiedzią na te oczekiwania jest udział w programach lojalnościowych oferowanych przez sieci hoteli, które dysponują obiektami na terenie całego kraju (a niekiedy także poza jego granicami). Czy programy lojalnościowe dla Gości konstruowane są z myślą o konkretnej grupie klientów? – Zdecydowana większość programów lojalnościowych oferowana przez sieci hoteli w Polsce przeznaczona jest dla osób indywidualnych, coraz częściej zdarzają się jednak programy dla osób odpowiedzialnych w firmie za dokonywanie rezerwacji hotelowych czy organizację konferencji i innych wydarzeń – odpowiada Monika Trojan, Marketing & Sales Coordinator sieci Harmony Polish Hotels.

Co można zyskać?

Dzięki wspólnemu systemowi rezerwacyjnemu danej sieci hotelowej Gość zyskuje dostęp do dużej ilości ciekawych obiektów, które objęte są programem lojalnościowym. Dobrym przykładem jest sieć Harmony Polish Hotels zrzeszająca ponad 40 obiektów na terenie całego kraju. Wśród hoteli objętych programem lojalnościowym Prestige Club znaleźć można obiekty zlokalizowane nad morzem, w górach, te znajdujące się w sercach miast oraz te ukryte w zacisznych miejscach. Nie brakuje także hoteli będących obiektami historycznymi, interesujących Gości, których pociąga urok zabytkowych budynków. Prócz wygodnego dostępu do obiektów o rozmaitym charakterze, jedną z najistotniejszych korzyści z przystąpienia do programu lojalnościowego są zniżki na usługi hotelowe oraz usługi dodatkowe. Członkowie programów takich jak Prestige Club mają dostęp do zniżek za pokoje, a także na usługi oferowane przez dany obiekt. – Dokonując rezerwacji w kanałach bezpośrednich, czyli telefonicznie, mailowo, bezpośrednio w hotelu, przez stronę własną obiektu albo przez platformę harmonyhotels.pl każdy uczestnik Prestige Club uzyskuje rabat w wysokości min. 10% na usługi noclegowe i gastronomiczne (dot. ofert podstawowych zawierających nocleg i nocleg ze śniadaniem lub innych określonych przez dany hotel). Oznacza to, że zniżką objęte mogą być również specjalne pakiety usług hotelowych, zawierających zabiegi SPA&Wellness i inne usługi dodatkowe – wyjaśnia Monika Trojan.

Zamień punkty na noclegi lub przyjemności

Zwykle programy lojalnościowe oferują dwa rodzaje profitów dla członków klubu: rabat na usługi oraz punkty, którymi można opłacać usługi hotelowe oraz usługi komplementarne. Członkostwo w programach lojalnościowych wiąże się z otrzymaniem specjalnej karty, na której każdy Gość kolekcjonuje punkty naliczane po każdym pobycie w obiekcie zrzeszonym w danej sieci. Należy jednak zwrócić uwagę, że punkty te naliczane są tylko za rezerwacje dokonane bezpośrednio przez stronę sieci hotelowej bądź danego obiektu, nie zaś przez strony pośredników. Już od momentu założenia konta w programie Gość staje się jego pełnoprawnym uczestnikiem i może dokonywać rezerwacji, uzyskując zniżki oraz kolekcjonować punkty. Jak działa system punktowy i co można dzięki niemu zyskać? – Punkty zbierane przez uczestników Prestige Club naliczane są wg prostej zasady: za każde pełne 100 zł wydane na usługi noclegowe i gastronomiczne nalicza się 1 punkt. Z kolei kiedy Gość życzy sobie pokryć koszty pobytu za pomocą punktów, traktuje się je wg zasady 1 punkt = 10 zł. W dużym skrócie można przyjąć, że poza rabatem, każdy uczestnik Prestige Club otrzymuje zwrot kosztów pobytu w wysokości 10%. Co ważne, zebranymi punktami można płacić we wszystkich obiektach sieci Harmony Hotels oraz pokrywać nimi koszty wszystkich usług dostępnych w danym obiekcie. Mogą to być zarówno noclegi, gastronomia, zabiegi SPA, jak i np. wynajem rowerów lub rejs gondolą – odpowiada Monika Trojan z Harmony Polish Hotels.

Warto zwrócić także uwagę na fakt, że członkowie prestiżowych programów lojalnościowych liczyć mogą na specjalne traktowanie. W ramach gratyfikacji za lojalność względem marki w razie potrzeby hotele chętniej przystaną na możliwość wcześniejszego zameldowania bądź późniejszego wymeldowania się Gościa będącego posiadaczem specjalnej karty klubowej sieci, a także regularnie kierują do takich klientów specjalne oferty umożliwiające uzyskanie dodatkowych benefitów, np. w postaci punktów ekstra na karcie za rezerwację w danym terminie bądź dostęp do limitowanych usług dodatkowych.

Beata Pałac

Tags:
0 shares
Previous Post

Hotele z artystyczną duszą

Next Post

Kraków przyciąga zimą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *