Hotele z artystyczną duszą

Efektywny wypoczynek, odrodzenie sił witalnych i harmonię służącą przywracaniu stanu psychicznej i fizycznej równowagi można osiągnąć, wybierając klimatyczne miejsca, oferujące coś dla ciała i dla ducha. W tę filozofię wpisuje się eksponowanie w hotelach dzieł sztuki, które mają podkreślić charakter miejsca. Styl i jakość otoczenia, w którym spędzamy czas, są przecież niezwykle ważne.

Sztuka nadaje sens wypoczynkowi. Człowiek dzięki arteterapii czuje się lepiej, sztuka pomaga odzyskać wewnętrzną harmonię, tworzy niepowtarzalną atmosferę. Wybierając hotel, zakładamy, że będziemy się w nim dobrze czuli, a jeśli dodatkowo zachęci nas lokalizacja, doskonała obsługa, rozkosze podniebienia, ale też architektura, wystrój wnętrz, klimat oraz nastrój obiektu, poczujemy jego magię, z chęcią będziemy do takich miejsc wracać i jeszcze polecimy je innym.

Coraz więcej hoteli posiada chociażby symboliczne kolekcje dzieł sztuki, bardzo często eksponowane w malowniczych lokalizacjach, jako że wiele obiektów znajduje się w historycznych obiektach – dawnych zamkach czy pałacach. Popularnym trendem staje się również tworzenie galerii sztuki w obrębie obiektu lub też w jego pobliżu.

Mariaż ze sztuką

Dzieła sztuki nie są jedynie dekoracją. Wiele hoteli posiada lobby, w których wspaniale odnajdują się instalacje. – Dla hoteli wchodzących w mariaż ze sztuką ona sama może stanowić motyw przewodni danego miejsca, przejawiać się jako nieodzowny element całości stylu, który napotykamy w każdym miejscu, w pokojach hotelowych, w restauracji, w lobby i przestrzeniach ogólnie dostępnych – mówi Anna Wałęsa – menedżer Art Hotelu z Wrocławia. – Obranie drogi powiązanej ze sztuką musi być konsekwentne i prawdziwe. Do tego trzeba spójnej komunikacji. Ten spójny, prawdziwy obraz, moim zdaniem, może utwierdzić Gościa w przekonaniu, że trafił w odpowiednie miejsce, zgodne z jego oczekiwaniami, że dokonał dobrego wyboru. Sztuka we wnętrzach hotelowych musi harmonizować z nimi, a nie być jedynie dostawionym designerskim elementem. Sztuce po prostu trzeba oddać serce – dodaje.

Idea art&business

Liczne hotele z Grupy Harmony Polish Hotels z powodzeniem wcielają w życie ideę art&business, oferując tym samym niezwykłe emocje. Choć sztuka i biznes to dwa pozornie odległe światy, to mogą jednak na siebie pozytywnie oddziaływać.

Kiedy biznes ma określone cele i konsekwentnie je realizuje, sztuka ma za zadanie wyciszyć i zainspirować – w taki sposób jest realizowana idea art&business przyświecająca Hotelowi Paryskiemu z Zakopanego. Cykl spotkań z artystami sceny malarskiej, aktorskiej czy generalnie szeroko rozumianą sztuką w hotelowej galerii to przykłady działań mających sprawić, by wypoczynek w niezwykłym miejscu dostarczył wrażeń duchowych. Podobnie idea realizowana jest w hotelu Willa Port w Ostródzie, gdzie udany wypoczynek rozumie się nie tylko poprzez gwarancję malowniczej lokalizacji i najwyższej jakości usług, ale właśnie poprzez spotkania z szeroko rozumianą sztuką, by goście poczuli się naprawdę wyjątkowo.

Sztuka w parze z architekturą

Doskonałym przykładem wykorzystania zabytkowej architektury do stworzenia przestrzeni hotelowej i mariażu ze sztuką jest Hotel Krasicki w Lidzbarku Warmińskim. Powstał w budynkach Zamku Biskupów Warmińskich i sam w sobie jest dziełem sztuki. Doskonale i z pasją odrestaurowany, modelowo łącząc nowoczesność z kilkusetletnią tradycją, realizuje ideę mecenatu rozpoczętą przez dawnego gospodarza tego miejsca – biskupa Ignacego Krasickiego. Hotel Krasicki otrzymał wiele prestiżowych nagród, m.in. zwyciężył w wyróżniającym najlepsze obiekty na świecie konkursie International Best Hotel Awards, zdobywając w nim nagrodę w kategorii „Best New Hotel Construction & Design”. Obchodzi się w nim imieniny Ignacego Krasickiego, hotel jest też współorganizatorem międzynarodowych festiwali kulinarnych, uczestniczy w imprezach z cyklu „Sztuka Kultury”.

Od czasów średniowiecza datuje się historia innego obiektu z Grupy Harmony Polish Hotels – hotelu Zamek Ryn. Według legendy, po Zamku w Rynie przechadza się przynoszący szczęście dobry duch Białej Damy. To podobno Anna – żona litewskiego księcia Witolda, którego celem – dzięki sprzymierzonym zeń Krzyżakom – było zdobycie korony Litwy. Legenda na pewno przydaje dreszczyku emocji wypoczynkowi w tak niezwykłym miejscu. Urocze położenie, burzliwa historia i wydarzenia artystyczne – to wszystko sprawia, że zechcemy tu wracać.

W historycznych granicach założenia dworskiego hotelu Dwór Kombornia zawiera się klimatyczna przestrzeń, w której można znaleźć to, czego najbardziej potrzebuje współczesny człowiek, czyli: efektywny wypoczynek, odrodzenie sił witalnych i harmonię służącą przywracaniu stanu psychicznej i fizycznej równowagi.

Element mapy kulturalnej

Arthotel (hotel artystyczny, artistic hotel) to rozwijający się od drugiej połowy XX wieku model hybrydowej działalności gospodarczej, łączący cechy funkcjonowania hotelu i instytucji kulturalnej.

Przykładem polskiego arthotelu, w którym często organizowane są różne eventy artystyczne, jest właśnie Art Hotel we Wrocławiu. Historia budynku wrocławskiego Art Hotelu jest świetnym przykładem adaptacji historycznego obiektu nie tylko na cele hotelowe, ale i krzewienie sztuki. Był to najstarszy zachowany świecki dom we Wrocławiu. – W Art Hotelu sztuka objawia się w detalach, obrazach lokalnych malarzy, elementach wystroju wnętrz, a nawet w artystycznych pamiątkach, które można nabyć w recepcji hotelowej. Elementy sztuki przenikają się z pieczołowicie odrestaurowanym wnętrzem kamienic z XV i XIXI wieku. Tworzy to spójną całość i doskonałą szansę na bycie elementem kulturalnej mapy Wrocławia, ogólnodostępnej dla jego mieszkańców i przyjezdnych Gości. Bycie sceną teatralną, galerią sztuki, kiermaszem książek podczas festiwali literackich czy też miejscem organizacji spotkań autorskich znanych pisarzy to ogromna frajda i zaszczyt. Organizacja tych wszystkich wydarzeń to nadrzędna działalność kulturalna Art Hotelu – w końcu nazwa zobowiązuje. Stało się to naszą misją, z czego czerpiemy ogromną radość i satysfakcję – mówi z dumą Anna Wałęsa.

Z Art Hotelem wiąże się wiele wspomnień. Jedna z ciekawostek dotyczy polskiego noblisty. – Kiedy Czesław Miłosz zobaczył szklane drzwi „Słońce”, zaprojektowane przez artystkę Beatę Urbanowicz, na których znajdował się fragment jego wiersza, zostawił pod nim swój autograf. Podpis na szybie został zabezpieczony, a hotel zyskał niezwykle cenną pamiątkę po nobliście – opowiada Anna Wałęsa.

Odpowiedź na potrzeby gości

Hotele z artystyczną duszą są odpowiedzią na nowe potrzeby gości, sposobem dostarczania wrażeń estetycznych, rozrywki i zabawy. Obok zapierających dech pejzaży, odwiedzin muzeów, miejsc sztuki, przepięknej architektury miejsc zabytkowych, w coraz bardziej zabieganych czasach wszyscy potrzebujemy estetycznego, pięknego miejsca pobytu oraz unikalnych wrażeń. Człowiek dąży też do estetyzacji każdego aspektu życia i wszechobecnego piękna. Dlatego lubi otaczać się ładnymi przedmiotami.

Możliwość obcowania ze sztuką w hotelu zamiast w muzeum jest często nowym doświadczeniem, które pozostaje na długo w pamięci. Jest on przecież naszym tymczasowym domem, a dzieła sztuki pozytywnie wpływają na poczucie komfortu.

– Ale sam piękny obiekt hotelowy to nie wszystko! Piękne wnętrza, przepełnione sztuką, nie zastąpią dobrego kontaktu z Gościem, dobrych relacji, profesjonalnej obsługi i serwisu. Dopiero to połączenie może stanowić o sukcesie, który będzie przyciągał Gości i przywiązywał ich do marki – podsumowuje Anna Wałęsa.

Tags:
0 shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *